Które gadżety reklamowe przydają się w codziennym życiu?
Reklama może być umieszczana na wielu różnych powierzchniach – widzimy ją nie tylko na billboardach i plakatach, lecz także na przedmiotach, z których korzystamy na co dzień. Które spośród gadżetów reklamowych należą do najbardziej praktycznych?
Przedmioty codziennego użytku jako nośniki reklamy
Gadżety reklamowe mają wiele zalet. Przede wszystkim w dyskretny, lecz niemożliwy do przeoczenia sposób przypominają obserwatorom o istnieniu danej firmy lub produktu. W odróżnieniu od plakatów czy ulotek rozdawanych na ulicach nie są one nachalne ani irytujące. Przeciwnie, zazwyczaj czujemy się zaintrygowani, widząc reklamę na odzieży czy przedmiotach używanych przez osoby z naszego otoczenia.
Do najbardziej efektywnych gadżetów reklamowych należą oczywiście te, które pojawiają się w przestrzeni miejskiej - pozwalają bowiem na to, by z treścią reklamy zapoznali się nie tylko ludzie z najbliższego otoczenia użytkownika, lecz także przechodnie czy osoby przebywające razem z nim w miejscach publicznych. Zaliczamy do nich m.in.:
- Koszulki - nieśmiertelny klasyk w kwestii ekspozycji treści reklamowej. Obszerna powierzchnia umożliwia zarówno zawarcie w reklamie wyczerpujących informacji na temat danego produktu, jak i przyozdobienie jej interesującymi i przyciągającymi wzrok grafikami. Co więcej, koszulki reklamowe noszone są w bardzo wielu miejscach - spotykamy je zarówno w restauracjach, jak i komunikacji miejskiej czy po prostu na ulicach.
- Torby płócienne - kolejny praktyczny gadżet, który w nienachalny sposób przyciąga wzrok przechodniów. Szczególnie silnie oddziałujący na przystankach, w tramwajach czy w kolejkach do kasy w sklepie, gdzie z nudów często wodzimy wzrokiem po otoczeniu w poszukiwaniu interesujących treści.
- Stroje sportowe - podczas meczu wzrok publiczności skierowany jest na biorących w nim udział graczy. Nic zaś tak nie przykuwa uwagi, jak kolorowe i atrakcyjnie wizualnie loga i hasła reklamowe na koszulkach i kombinezonach sportowych.
- Parasole i czapki - mijając przechodniów na ulicy, nieraz mimowolnie spoglądamy na ich twarze. Można wykorzystać ten odruch, wypełniając treścią reklamową miejsce, w które kieruje się wzrok przechodniów.
- Odzież robocza - niezależnie od jej charakteru i zastosowania, konsekwentnie przyciąga ona wzrok. Umieszczenie na niej treści reklamowej pozwoli nam w dyskretny sposób zasygnalizować obecność danego produktu lub marki.