Jak powstają nadruki na odzieży reklamowej?
Szefowie firm, którzy planują zamówić odzież reklamową dla swoich pracowników, często zastanawiają się, czym poszczególne techniki nadruku różnią się od siebie i którą z nich powinni wybrać. Dobrym pomysłem jest zawsze zapytanie o to firmy, która ma wykonać nadruki. Specjaliści dokładnie wytłumaczą, dlaczego dana technika sprawdzi się najlepiej przy konkretnym zleceniu, a co będzie złym i nieekonomicznym wyborem.
Popularny sitodruk
Nadruk wykonany metodą sitodruku jest bardzo trwały i odporny na działanie wody oraz czynników mechanicznych. Dzięki sitodrukowi udaje się otrzymać intensywne kolory, a farby można mieszać ze sobą do woli. Ta metoda umożliwia też przygotowanie nadruków wypukłych, fluorescencyjnych czy brokatowych. Na sitodruk warto zdecydować się wtedy, gdy planujemy większy nakład – im więcej odzieży reklamowej zamówimy, tym mniejsza będzie cena za sztukę. Jest on niestety nieopłacalny przy małych zamówieniach, gdyż sporą część kosztów stanowi samo przygotowanie maszyn do pracy.
Dla poliestru – sublimacja!
W trakcje nanoszenia nadruki metodą sublimacji, tusz sublimacyjny z wydruku na specjalnym nośniku przechodzi w strukturę danego materiały przy użyciu prasy termotransferowej. Nadruk jest bardzo trwały i może mieć jakość fotograficzną. Sublimacja jednak sprawdza się tylko w przypadku nadruki na materiałach poliestrowych lub takich z jego domieszką, a drukować można tylko na białych lub jasnych powierzchniach.
Termotransfer, czyli nadruk pośredni
Technika termotransferu polega na wykonaniu nadruku na papierze transferowym. Po przedruku nanoszony jest klej w postaci proszku, a następnie przechodzi on przez tunel grzewczy i dopiero wtedy nanoszony jest na docelowe podłoże. Nadruk jest idealnie gładki, perfekcyjnie odwzorowane są nawet bardzo małe elementy. Termotransfer często zastępuje sitodruk przy „trudnych” materiałach, które mogłyby ulec zniszczeniu przy zwykłym sitodruku.
Folia Flex i Flock
Nadruk tą metodą polega na wycięciu z folii transferowej przygotowanej wcześniej grafiki i naniesieniu jej na koszulkę. To technika stosowana zazwyczaj przy drukach niskonakładowych. Nadruk może być gładki, ale też np. meszkowy. Jest bardzo odporny na spieranie.