Ile kosztuje wykonanie nadruku na koszulce?
Koszulki z nadrukami cieszą się dużą popularnością. Są unikatowe, dobrze się prezentują, a przy tym stają się nośnikami oryginalnych treści. Dobrze sprawdzają się w roli wyjątkowych prezentów dla bliskich osób lub form mobilnej reklamy. W tym drugim przypadku koszulki z nadrukiem firmowym wykorzystuje się zarówno jako odzież roboczą, jak i gadżety promocyjne dla klientów oferowane w ramach różnych kampanii marketingowych. Jaka jest cena wykonania nadruku na koszulce i od czego zależy jej wysokość?
Jakie są koszty wykonania nadruku na koszulce?
Trudno znaleźć jednoznaczną odpowiedź na pytanie, ile kosztuje wykonanie nadruku na koszulce. Wpływ na ostateczną wycenę ma wiele czynników. Wśród nich na pierwszym miejscu wymienia się metodę wykonywania nadruku. Przykładowo w przypadku sitodruku sprawdza się zasada „im więcej, tym taniej”. Oznacza to, że wybór tej metody bardziej opłaca się przy zamówieniach hurtowych niż detalicznych. Wynika to przede wszystkim z faktu, że koszty druku sitowego zawsze są stałe i nie zależą od liczby zamówionych sztuk. Nie bez znaczenia dla ceny jest także liczba zastosowanych kolorów. Im więcej ich w grafice, tym droższy będzie wydruk.
Cena wykonania nadruku uzależniona jest też od wielkości i stopnia skomplikowania wzoru, którym ma zostać zadrukowana koszulka. Im większy będzie, tym więcej trzeba będzie zapłacić. Z wyższymi kosztami należy się liczyć w przypadku, gdy drukarnia nie tylko zajmuje się wykonaniem nadruku, ale również zaopatruje klientów w odzież przeznaczoną do zadrukowania. Jeśli klient dostarczy własne materiały, cena za usługę będzie zdecydowanie niższa. Przy uwzględnieniu wymienionych czynników szacuje się, że koszt wykonania nadruku na jednej koszulce może oscylować w przedziale od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych.